18 sep 2009

Ding 5/ RSS feeds vinden


De meeste feeds worden volgens mij voornamelijk aangeboden bij weblogs en nieuwssites.
Ik had al een account bij Ebay, Hyves en Facebook, maar ik heb ze nu ook toegevoegd in Netvibes. Om de berichten overzichtelijk te houden ben ik de feeds gaan ordenen.
Tabje met NOS headlines heb ik inmiddels verwijderd uit mijn pagina (dit was toch alleen maar om uit te proberen) en hiervoor in de plaats is weekendjeweg.nl gekozen. Een echte aanrader is de link http://http//www.syndicatie.nl/ hier vind je een overzicht van Nederlandstalige RSS feeds. Wat ik van Netvibes wel makkelijk vind is het feit, dat als je het feed adres niet ziet, je in plaats daarvan het adres van de website kunt proberen. Netvibes zal dan zelf proberen om het feed adres te ontdekken.

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat is het fijne van een dienst als Netvibes, dat ze je werk uit handen halen. Want het is soms een hele expeditie om een RSS-feed te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad handig van Netvibes (adres ipv feed als je die niet kunt vinden). Die website van syndicatie is voor mij wat teveel van het -mogelijk- goeie, ik raak verblind van zoveel bomen tegelijk (doe mij maar een takje tegelijk...)

    BeantwoordenVerwijderen