15 dec 2009

# 23 Evaluatie





Ding 23?! dit betekent einde cursus en dus nooit meer “ in de ban van de dingen” ? Wel jammer ik begon al helemaal te wennen aan de cursus, maar ja het is niet anders....
Als een nieuwsgierige padvindster met rugzak, een goede kaart met de nodige instructies heb ik mij begeven op de digipaden van het web2.0 bos. Wat een geluk met de goede wegbewijzering, want deze padvindster wilde iedere keer ook de kleine zijpaden  gaan doorzoeken op haar ontdekkingstocht en da's nou niet de bedoeling.
Ik heb alle dingen doorlopen en zo goed mogelijk hierover geblogd( meer dan 100 woorden!) zelfs met veel enthousiasme aan gewerkt.
En ja, na elke cursus volgt natuurlijk een evaluatie met de gebruikelijke vragen zoals: Wat heb ik geleerd? Wat vond ik ervan? Wat kon beter? Was het wat ik ver-wachtte?
Hieronder een samenvatting van mijn terugblik op deze ontdekkingsreis.
1. De favoriete dingen, die ik onderweg heb leren kennen en gebruiken zijn :
Bloggen (wel gereageerd op andere, maar nooit zelf een aangemaakt)
RSS Netvibes (handig en tijdbesparend, niet alleen voor het werk maar ook prive)
Flickr (erg leuk en ontspannend om foto’s te bewerken en spelen met afbeeldingen)
Del.ici.ous (online favorieten  opslaan en delen)
Googledocs (online documenten - direct te gebruiken voor privé en werk)
Librarything ( mooie toepassing zo'n digitale boekenkast)
2. Wat dit leerprogramma met mij en en met de organisatie heeft gedaan zijn:  deze cursus heeft mijn kennis op digitaalgebied nog meer verrijkt, daardoor ben ik zelfverzekerder geworden. Voor de organisatie betekent dit, dat ze in ieder geval kunnen rekenen op een team die nu sneller en efficienter het  internet gebruikt en daarbij goed  met de instrumenten van web2.0 om kan gaan.
3.Dingen die mij verrasten :  dat het mij allemaal gelukt is, ondanks de "vreemde dingen" waar ik nooit eerder mee kennis heb gemaakt (of heb toegepast)
4. Wat er gedaan kan worden om 23Dingen te verbeteren: sowieso aantal  te lezen artikelen beperken tot max. drie (vanwege vertaling en tijdgebrek)
Iedere bibliotheekmedewerker van hoog tot laag  verplicht stellen (t.b.v. organisatie) om mee te doen aan de cursus, anders loop je achter de digifeiten aan.
5. 23Dingen was voor mij: een fijne en leerzame cursus,  die ik voor geen goud had willen missen!








2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat! Ik vond je een geweldige cursist voor wie geen enkel ding nog geheimen heeft. Nu de basis van web 2.0 gelegd is wel de ontwikkelingen bijhouden. Voor je het word je weer voorbij gestreefd door de ontwikkelingen. Succes met het toepassen van de dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacqueline,

    Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep!

    BeantwoordenVerwijderen